Terapia kontaktowa z udziałem psa

TERAPIA KONTAKTOWA Z UDZIAŁEM PSA NA

ZAJĘCIACH REWALIDACYJNYCH W KLASACH I-III

SZKOŁY PODSTAWOWEJ

NUMER REJESTRU – WWSE.197.11

Innowacja została rozpoczęta w klasach I – III szkoły podstawowej 1 września 2011 roku. Dogoterapeuta oprócz przygotowania pedagogicznego (oligofrenopedagogika) posiada uprawnienia zoopsychologa i tresera psów. Pies, który pracuje z dziećmi posiada aktualne świadectwo zdrowia, tytuł Psa Terapeutycznego I i II stopnia. Zajęcia z udziałem psa, prowadzone w formie zabawy są dla dzieci czymś nowym i atrakcyjnym. Gdy z zajęciach uczestniczy pies to dzieci dłużej i chętniej ćwiczą, a wykonywanie zadań sprawia im wiele radości. Pies towarzyszy dzieciom w zabawach oraz w czasie wykonywania powierzonych zadań. Scenariusze zajęć zostały utworzone na podstawie indywidualnych programów nauczania z uwzględnieniem programu nauczania dla klas I – III szkoły podstawowej obowiązującym na tym etapie nauczania oraz potrzeb naszych dzieci (konsultacje z wychowawcą i logopedą).

Głównym celem innowacji jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, wyrównywanie braków, zaległości w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych oraz eliminowanie niepowodzeń z płynących z nich konsekwencji emocjonalnych i społecznych. Do planowanych zajęć terapeutycznych dobrano odpowiednie środki dydaktyczne, które dostarczają dzieciom określone bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe w celu ułatwienia im poznawania rzeczywistości. Usprawnia to proces nauczania – uczenia i wpływa korzystnie na efekty końcowe terapii.

Etapy właściwej pracy terapeutycznej sklasyfikowano w grupy:

  • ćwiczenia wspomagające rozwój apercepcji,
  • ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną,
  • ćwiczenia rozwijające samodzielność,
  • ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową,
  • ćwiczenia doskonalące umiejętność liczenia,
  • ćwiczenia wspomagające umiejętność syntezy i analizy,
  • ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikacji,
  • ćwiczenia wspomagające umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów,
  • ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój
  • umiejętności przewidywania,
  • ćwiczenia wspomagające rozwój mowy,
  • ćwiczenia wspomagające naukę i usprawniające technikę czytania.

GTranslate

 
images2016 
 
images
 
 
 epuap
 
 bezpieczna szkola
 
 
 

 

stowarzyszenie za_glosem_serca

 fsnt

 

 

 

licznik

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.

Polub nas na Facebooku